Products

Artigos em revistas avaliadas por pares e indexadas

1. Diógenes-Lima, J.; Pinheiro, S.; Cruz, J. & Malafaia, C. (2023). “If not even the school listens to us…”: Echos of climate justice on the ground”. JSSE – Journal of Social Science Education, 22(4). https://doi.org/10. 11576/jsse-6346    2. Malafaia, C.; Diógenes-Lima, J.; Pereira, B.; Macedo, E. & Menezes, I. (accepted). Collaborative Climate Labs: a youth-led methodology for […]

Artigos em atas de conferências avaliadas por pares

1.     Pinheiro, S.; Torres, A. C; Diógenes-Lima, J.; Pereira, B. & Malafaia, C. (2023). “How can the use of participatory and co-creation approaches enhance young people´s civic participation for climate change adaptation?”. Proceedings of INTED2023 Conference 6-8 de march 2023. DOI: 10.21125/inted.2023.2076 | ISBN: 978-84-09-49026-4 |ISSN: 2340-1079 2.     Gonçalves, C. (2023). ‘Risk societies. Uncertainty […]

Trabalhos das escolas no mural Padlet

Padlet: https://padlet.com/climactic/comunidade-escolar-climactic-c43bk541akuo2yzg Neste mural, podem ser consultados todos os trabalhos produzidos por alunos/as e docentes das 9 escolas envolvidas, bem como os posters que os/as alunos/as apresentaram nos seminários no Porto

Comunicações em conferências

COMUNICAÇÕES CONVIDADAS EM CONFERÊNCIAS 1. Malafaia, C. (maio 2023). Ethnographic, visual and participatory methodologies: contributions of research on youth political agency to bringing together new and old citizenship practice. Invited presentation at the 10th New & Old Seminar: challenges for practice and research, organised by the Escola Superior de Educação de Viseu  2. Menezes, I. […]